M jak Mrówka

Tablice rejestracyjne – jak je zdjąć bez problemów

Tablice rejestracyjne - jak je zdjąć bez problemów

Prawdopodobnie wiele osób po przeczytaniu tytułu uśmiechnie się szeroko – bo co w tym trudnego? Ja już też wiem, że nic. Ale dzisiaj pod wydziałem komunikacji miałam problem i wcale nie było mi do śmiechu.

Pojechałam w końcu zarejestrować samochód. Każdy kto chociaż raz to robił wie, że trzeba oddać tablice rejestracyjne. I ja też to wiedziałam, więc przed wyjazdem spojrzałam na nie i nawet sprawdziłam, czy dam radę odkręcić śruby – bo tablice chociaż osadzone w ramkach, były dodatkowo przykręcone (zresztą słusznie). Pod urzędem bez problemu śrubokrętem krzyżakiem odkręciłam tylną tablicę (razem z ramką:)). Jednak z przednią miałam problem, bo ramka jest przymocowana na stałe (nie wiem jak, nie dociekałam już). Zła na siebie, że nie „przećwiczyłam tego wcześniej”, rozglądałam się gorączkowo za jakimś mężczyzną, ale niestety na moje nieszczęście nikt nie przechodził. Już miałam dzwonić do zaprzyjaźnionego mechanika, ale ile razy można robić z siebie wariatkę. Od czego jest w końcu internet w telefonie.

Jak więc wyjąć tablice rejestracyjne z ramki

Nic trudnego:) Wystarczy podważyć dolną ramkę (znajdują się tam zatrzaski) i ją zdjąć. Zazwyczaj wystarczy pociągnąć ramkę do siebie lub w dół. Jeśli szarpnięcie całej ramki nie przynosi efektu, to spróbujmy złapać ramkę mniej więcej w połowie. Szarpnijmy lekko – gdy puści środkowy zatrzask, czynność powtarzamy od środka ramki ku bokom. Gdy nadal mamy problem, to do podważenia ramki użyjmy plastikowego śrubokrętu, a jeśli takiego nie mamy to metalowego. Wówczas zatrzaskowa listwa powinna odskoczyć. Następnie chwytamy delikatnie tablicę i ją wysuwamy (wyłącznie w dół). Trzeba uważać, aby nie połamać żadnego plastikowego elementu – w przeciwnym przypadku będziemy mieli problem z założeniem nowych tablic. Łatwe?

A jak odkręcić śruby przytrzymujące tablice rejestracyjne

Ja na szczęście z odkręceniem śrub nie miałam problemu. Jednak może się zdarzyć, że zardzewiałe śruby stawiają opór. W ich odkręceniu pomocne mogą być takie preparaty jak nafta czy WD-40. Jeśli jednak one zawiodą, to pozostaje nam już tylko odpiłowanie zardzewiałego elementu.

autor tekstu: Asia
zdjęcia: pixabay.com, materiały prasowe

Redakcja Zobacz wszystkie wpisy

Joanna Szot

Skomentuj

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *