Z dywanikami samochodowymi jest podobnie jak z oponami – na zimę należy je wymienić. Zamieniamy więc dywaniki welurowe na gumowe. Zobaczcie, dlaczego warto to zrobić i jakie dywaniki wybrać.
Dywaniki samochodowe do bardzo praktyczny gadżet. Do wyboru mamy dywaniki welurowe lub gumowe. O ile welurowe sprawdzą się latem, to zimą lepiej wymienić je na gumowe, ponieważ w tym okresie wnosimy do samochodu śnieg i błoto – dywaniki welurowe będą wchłaniały całą wodę, a to może doprowadzić do parowania szyb w samochodzie, a nawet do zgnicia dywaniku.
Gumowe dywaniki samochodowe – jakie wybrać
Dywaniki gumowe chronią samochód przed roztapiającym się śniegiem i błotem pośniegowym – tworzywo sztuczne jest nieprzepuszczalne. Ponadto oprócz wody doskonale gromadzą piach, sól drogową i inne zanieczyszczenia. Najczęściej są czarne (rzadko szare lub beże) – nie wyglądają więc zbyt atrakcyjnie. Dywaniki gumowe różnią się między sobą wytłoczonym wzorem i wysokością brzegu – wysoki rant zapobiega zalewaniu wnętrza auta. Nie oszczędzajmy na ich zakupie (zresztą nich nie jest to duży wydatek), modele najtańsze najczęściej wykonane są z kiepskiej gumy, która dość nieprzyjemnie pachnie. Decydując się na dywaniki gumowe, należy jedynie pamiętać o regularnym wylewaniu wody, która na nich się zbiera. Wycieraczki te są łatwe w utrzymaniu czystości – wystarczy je spłukać, np. na myjni samochodowej. Bez problemu je także wytrzepiemy czy odkurzymy. Dywaniki są trwałe, nie robią się w nich dziury, jednak pod wpływem temperatury i długotrwałego użytkowania mogą się odkształcić. Dobrym zakupem będą dywaniki dopasowane do modelu samochodu – kupując dywanik uniwersalny istnieje ryzyko, że nie będzie pasował do naszego auta. Szczególnie jest to ważne w przypadku dywanika pod stopami kierowcy.
Jak zamocować dywanik samochodowy
Montaż dywaników samochodowych nie jest trudny. Gdy samochód wyposażony jest w fabryczne mocowanie, to po prostu je przyczepiamy. Jednak jeśli go nie ma, warto wybrać dywaniki z zestawem stoperów. Składa się on z kółek (mocuje się je w dywaniku) i kołków wkręca się je w wykładzinę). Może się zdarzyć, że ze względów technicznych, nie możemy zastosować takiego rozwiązania. I co wtedy? W takim przypadku dobrym wyborem będą dywaniki ze spodami wykonanymi z podkładu gumowo-żelowego. Takie wycieraczki nie będą się przesuwać i utrudniać prowadzenia samochodu.
autor tekstu: Asia
zdjęcia: Profast, AdobeStock